0
נגישות

נשנושים בריאים בין ארוחות – מתכון מנצח לאורח חיים בריא

אנשים רבים, בין אם מדובר בכאלה אשר אימצו לעצמם אורח חיים של תזונה בריאה ומאוזנת ובין אם מדובר באנשים אשר פשוט אוכלים מכל הבא ליד לאורך היום, נאלצים להתמודד מדי יום ביומו עם הנושא של רעב בין ארוחות. לפעמים נדמה כי אין זה משנה כל עיקר לכמה ארוחות מחלקים את צריכת האוכל היומית, ככל הנראה אפילו אם נאכל ארוחה קטנה וקלה מדי שעה עדיין יש סיכוי גדול שנרצה לנשנש פה ושם איזה משהו קטן – ורצוי גם טעים.

מלבד הצורך אשר קיים מעת לעת בנוגע לחטיפים ונשנושים, צורך אשר לעתים קרובות עשוי להתבטא בעקבות דרישות קולינריות ותו לא, בחלק מן המקרים מדובר במצבים אשר בהם הגוף למעשה זועק לרכיבים תזונתיים אשר פשוט חסרים לו על מנת לתפקד על הצד הטוב ביותר.

מהם היתרונות אשר טמונים באכילת נשנושים וחטיפים בריאים בין ארוחות?

בשנים האחרונות יותר ויותר חוקרים ברחבי העולם אשר עוסקים במערכת היחסים ההדוקה בין צריכת מזון לבין קיום אורח חיים בריא ויעיל – הן מבחינה גופנית והן מבחינה נפשית – מתחילים להקדיש את תשומת הלב המדעית שלהם לנושא של נשנושים בין הארוחות.

מדובר בתופעה מעניינת ללא כל צל של ספק, מפני שמצד אחד נשנוש בין ארוחות יכול להיות הגורם המחסל הוודאי של כל דיאטה, אם מדובר באנשים אשר מנשנשים על מנת לברוח מהדיאטה המשעממת שלהם. לעומת זאת, יש אנשים אשר דווקא אותם נשנושים וחטיפים בין הארוחות עוזרים להם לשמור על הדיאטה שלהם – ויחד עם זאת להעשיר אותה ולהפוך אותה למעניינת יותר – מפני שהם כוללים בדיאטה שלהם חטיפים ונשנושים אשר נחשבים לטעימים, מזינים ובריאים בעת ובעונה אחת.

להלן רשימה חלקית של היתרונות אשר ניתן להפיק מנשנושים:

בקרת משקל ורעב – הרבה אנשים אשר מנסים להפחית מהמשקל העודף שלהם מאמצים את האמונה הכוזבת לפיה אפשר לדלג על ארוחת בוקר, מפני שבדרך זו מפסידים ארוחה אחת ועל ידי צריכת כמות מופחתת של אוכל ניתן להפחית ממשקל הגוף בצורה מהירה ויעילה יותר. עד כמה שזה נשמע הגיוני בתיאוריה, בפועל אנשים אשר מאמצים את הגישה הזאת עושים לעצמם הרבה יותר נזק מאשר תועלת. אחת מהסיבות העיקריות לכך היא מפני שאנשים אשר מדלגים על ארוחת הבוקר שלהם ירגישו בדחפים בלתי נשלטים להשלים את כל מה שהם פספסו בבוקר – לא סתם אומרים כי ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר במהלך היום – ויהיה עליהם לעשות זאת בצורה בלתי מתוכננת ומבוקרת, מה שמשאיר פתח לאכילה לא בריאה ועל ידי כך להאטת קצב ההפחתה מהמשקל ובמקרים מסוימים אפילו להגברת הסיכויים לעלייה במשקל. לעומת זאת, אכילה של ארוחות קטנות, חטיפים ונשנושים לאורך היום כולו מסייעת בשמירה על תזונה מאוזנת ועל צריכה מבוקרת של מזון. בנוסף על כך, נשנושים בריאים בין ארוחות מסייעת בניהול נכון יותר של תחושות הרעב במהלך היום, מפני שאין צורך בדחיית סיפוק הרעב למועד מאוחר יותר – ולעתים קרובות בצורה לא בריאה במיוחד – כל עוד מנשנשים בצורה בריאה.

נשנוש בין ארוחות מסייע להילחם בתחושת העייפות – כאשר חולפות יותר מאשר ארבע שעות בין ארוחה לארוחה, מאגרי האנרגיה של הגוף מתחילים אט אט להיעלם (רמת הסוכר בדם יורדת, ולאחר מכן מתחילה תחושת העייפות). נשנוש בצורה מתוזמנת כהלכה מעניקה לגוף האדם את האפשרות לספק לעצמו דלק בצורה סדירה ומאוזנת, ועל ידי כך מתאפשר לאדם לשמור על רמות גבוהות של ערנות – הן ערנות גופנית והן ערנות מנטאלית.

נשנושים בריאים בין ארוחות מסייעים למאבק בהתקפי לב – אנשים אשר מאמצים לעצמם את אסטרטגיית התזונה של ארוחות בסדר גודל קטן לצד נשנושים וחטיפים בריאים מפחיתים את הסיכויים שלהם ללקות במחלות לב שונות, על ידי כך שהם דואגים כי עומס העבודה של הלב שלהם בזמן העיכול יופחת למינימום. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבכל פעם שהאדם אוכל, הלב שלו צריך להזרים כמות גדולה יותר של דם לכיוון הבטן על מנת לסייע בתהליך העיכול.

אז מהם הנשנושים והחטיפים הבריאים המומלצים ביותר?

בננה – אין ספק כי מדובר בנשנוש האולטימטיבי: מדובר בפרי טעים, בריא ומזין, אשר מגיע יחד עם חבילה אשר עוזרת לשמירה על הטריות שלו, כאשר כל מה שנותר לעשות זה רק לקלף ולאכול. בננה היא פרי אשר מהווה מקור עשיר ביותר לפוטסיום, כמו גם לויטמין בי 6. בנוסף על כך, בננה היא פרי אשר הינו עשיר גם בפחמימות רבות, אשר למעשה מהוות את המקור האנרגיה לאנרגיה של הגוף במהלך היום. אם זה לא מספיק כדי לשכנע מישהו בדבר היותה הנשנוש המושלם, בננה גם קלה מאוד לעיכול.

מלון – יש אנשים רבים אשר מסיבה לא ברורה בוחרים להעדיף את האבטיח על פני המלון, אולם אם חושבים על זה, למעשה אין שום סיבה בעולם לערוך תחרות בלתי נחוצה בין שתי הפירות הללו. ולאחר השכנת השלום הזאת, חשוב לציין כי לפרי המלון יש מאגר עשיר עד מאוד של ויטמין סי. למעשה, המלון כל כך עשיר בויטמין סי, שכוס אחת אשר מכילה קוביות מלאה מספקת 68 מיליגרם של ויטמין ס – או במילים אחרות, יותר מאשר 100 אחוז מהמנה היומית המומלצת!

גזר – הירק הזה מכיל כמות עצומה של ויטמין איי, ואכילת גזר אחד בלבד בגודל בינוני תספיק בתור הרבה יותר מאשר המנה המומלצת של ויטמין איי ליום.

ברוקולי – הירק הזה עיר בחומצה פולית, כמו גם במנה גדושה של ויטמין איי ושל ויטמין סי. ברוקולי גם מכיל כמות גדולה של קלציום, אשר שקולה לכמות אשר ניתן למצוא בחלב, לכן ירק זה מומלץ לאנשים אשר יש להם מחסור בקלציום.

צור קשר

שם פרטי
שם משפחה
טלפון
אימייל
פרטי פניה